Zasada działania silnika zasilanego paliwem gazowym.

Zasada działania tłokowego silnika spalinowego jest prosta i nie zmieniła się od początków motoryzacji. Mieszanka paliwowo-powietrzna podana do komory cylindra podlega sprężeniu, a następnie przeskok iskry na świecy zapłonowej wywołuje wybuch. Powstałe wówczas ciśnienie wywołuje przesów tłoka, a powiązany z nim mechanizm korbowy wprawia w ruch obrotowy wał korbowy. Ten ruch poprzez pozostałe mechanizmy napędza koła samochodu.

Zasilanie paliwem gazowym nie ingeruje w zasadę działania silnika. Jedno paliwo zostaje zastąpione drugim*. Benzyna podawana jest do silnika poprzez gaźnik, wtrysk jedno lub wielopunktowy. Paliwo gazowe podawane jest w postaci lotnej i wprowadzane jest do komory spalania (cylindra) już w postaci mieszanki. Mieszanka dostaje się do cylindra poprzez zawory ssące. Miejsce podania jest różne w zależności od systemu.

W systemach I i II generacji mieszanka gazowo-powietrzna powstaje w mikserze i za jego pośrednictwem dostaje się centralnie - przed przepustnicą powietrza - poprzez kolektor ssący do silnika, skąd zassana jest do cylindra.

W systemach III i IV generacji gaz podawany poprzez wtryskiwacz gazu indywidualnie do każdego cylindra. Urządzenia tego typu umożliwiają wtrysk gazu porcjami oddzielnie do każdego cylindra i doprowadzenie przewodami do kolektora ssącego w pobliżu zaworów ssących (za przepustnicą powietrza).